11 oct. 2015

memento d'anglais #15

Les mots de septembre en anglais

friend

english: First week of August, I was in Ireland with some friends. Lot of 'craic' overthere!

La première semaine d'août, je suis allée en Irlande avec des amis. Beaucoup de 'craic' (amusement là-bas !

drink

to drink = boire

People in Ireland are really fond of beer. But they are really proud of their whiskey too!

Les gens en Irlande aiment vraiment beaucoup la bière. Mais ils sont également très fiers de leur whiskey !

favourite

english: "My favourite things" is a song of the film "The Sound of Music".

"Les choses que je préfère" est une chanson du film "la Mélodie du bonheur".

request

Making a request is asking something to someone.

Faire une requête, c'est demander quelque chose à quelqu'un.

time

What time is it? Summer time!

Quelle heure est-il ? L'heure de l'été !

weather

How is the weather today? What is the weather forecast for tomorrow?

Quel temps fait-il aujourd'hui ? Quelles sont les prévisions météorologiques pour demain ?

pen

Don't mistake a pencil for a pen!

Ne confond pas un crayon et un stylo !

water

A good word with 'water' is waterfall.

Un joli mot avec 'water' (eau) est 'waterfall' (la cascade).

tech

p>Tech is the abbreviation for technology.

"Tech" est l'abréviation de technologie.

book

Recently I have been reading some english books. I am currently reading "Allegiant" by Veronica Roth.

Ces temps-ci, j'ai lu plusieurs livres anglais. Je suis en train de lire "Allégeance" de Veronica Roth.

photo

to take a photo(graph)

prendre une photo, photographier

home

"Sweet Water" is my new favourite song !
"Take me home to the old ones with waiting in their eyes, take me home to the mercy of misty morning skies"

"Sweet Water" (Eau douce/Belle eau) est ma nouvelle chanson préférée !
"Ramène-moi à la maison, auprès des anciens qui n'ont que l'attente dans les yeux, ramène-moi à la maison, à la clémence du ciel matinal brumeux"

money

Money, money, money, it's a rich men's world!

De l'argent, de l'argent, de l'argent, c'est un monde d'hommes riches !

memory

Goldfish's memory is a concept.

Avoir une mémoire de poisson rouge, c'est un concept.

negative

What is the meaning of this negative?

Que signifie cette phrase négative ?

speak

english: Which (foreign) languages do you speak?

Quelles langues étrangères parles-tu ?

wait

What are you waiting for?

Qu'est-ce que tu attends ?

verb

verb = le verbe

study

I'm studying foreign languages.

J'étudie les langues étrangères.

clothes

Underneath your clothes.

En-dessous de tes vêtements.

wake up

This morning I woke up at 8:30 (am).

Ce matin, je me suis réveillé(e) à 8h30.

once

once upon a time, in library land...

Il était une fois, au pays-bibliothèque...

social media

social media = le réseau social

instant

instant = l'instant, le moment

I held her for an instant, but my arms felt sure and strong. It only takes a moment to be loved a whole life long...

Je l'ai tenue/enlacée pendant un instant, mais mes bras se sont sentis en sécurité et forts. Cela ne demande qu'un moment pour être aimé le temps d'une vie...

always

always = toujours

I will always love you. = Je t'aimerai toujours.

never

Never say never ;)

Ne jamais dire jamais

drive

to drive = conduire

I drive my car. = Je conduis ma voiture.

laundry

laundry = linge sale, lessive

to do the laundry = faire la lessive, laver son linge



< #3 to fluency and beyond | to fluency and beyond #5 >



Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire